Subject: FW: FW: Jõelähtme ja Maardu detailplaneeringute sademeveest riigiteede tee piirides_TRAM nõuded_13.03.2024
From: "Arvo Veltri" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Tue, 26 Mar 2024 14:50:02 +0200

Tere Anne

Palun pane see mulle täitmiseks.

Arvo

From: Eerik Kask | K-Projekt <[email-masked]>
Sent: Tuesday, March 26, 2024 12:19 PM
To: Arvo Veltri <[email-masked]>
Subject: FW: FW: Jõelähtme ja Maardu detailplaneeringute sademeveest
riigiteede tee piirides_TRAM nõuded_13.03.2024

Tere

Edastan vastavalt teie tähelepanekutele täiendatud töö. Kui olete
täiendustega nõus, esitame omakorda lahendused valda ja proovime oma
planeeringuga edasi liikuda.

Tervitades

Eerik Kask
mob +372 5340 5637

 <http://kprojekt.ee/>

From: Arvo Veltri  <mailto:[email-masked]>
<[email-masked]>
Sent: Wednesday, March 13, 2024 12:28 PM
To: Eerik Kask | K-Projekt  <mailto:[email-masked]>
<[email-masked]>
Cc: Tiit Harjak  <mailto:[email-masked]>
<[email-masked]>
Subject: Jõelähtme ja Maardu detailplaneeringute sademeveest riigiteede
tee piirides_TRAM nõuded_13.03.2024

Teie 15.02.2024

Meie 13.03.2024 nr 7.1-2/24/2686-1

Eerik Kask

K-Projekt Aktsiaselts

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Tutvunud Teie esitatud materjalidega sadevete ärajuhtimise kohta Jõelähtme
vallas ja Maardu linnas detailplaneeringu aladelt ning Transpordiameti
(TRAM) siseringist kogutud seisukohtade ja ettepanekutega esitame Teile
täpsustavad küsimused ja nõuded sadevete lahenduse täiendamiseks
riigiteede tee piirides (EhS § 99 lg 3).

Sadevete juhtimisel on puude riigiteedega nr 11601 km 2,81 (PT1; truup
D=0,5 m), riigiteed nr 3560 km 0,08 ja nr 3561 km 0,03 (PT3; truup D=0,6m)
ja riigitee nr 11601 km 362 (PT4; truup D=0,6 m)

TRAM ei ole vastu sadevete juhtimisele läbi riigiteede ja läbi riigiteede
transpordimaa Maardu järve ning nõustub ka AS Projektbüroo Maa ja Vesi
hinnanguga sadevete hulkade ning truupide, kraavide dimensioneeringuga,
kuid soovib, et eksperthinnangus käsitletaks ka põhjalikumalt riigitee
teekraavide jätkusuutliku toimimist.

1.       Pikiprofiili joonistel puuduvad kõikide riigiteede teekraavide
kõrgusarvud – palume lisada.

2.       Truup PT3

Kui PT3 juures asendiplaanil on PK – maapinna kõrgusarv (0,295 – 33,75)

Siis pikiprofiilil on PK 0,295 maapinna kõrgusarv 34,00

Erinevused on ka PT4 asukohas – palume pikiprofiil ja asendiplaan viia
vastavusse

3.       Truup PT3 läbi riigiteede teekraavide – kas truubi alla jääv
sügavus (pikiprofiilil pole näidatud) tagab kraavidel vajamineva
läbilaskevõime nii, et riigiteed ja teekraavid toimiksid ning täidaksid
oma eesmärki. Palume eksperthinnangus seda käsitleda.

4.       Oma e-kirjas 15.02.2024 mainisite, et on käsitletud ka
alternatiivsed lahendusi – palume lühidalt selgitada, millised need
olid/on.

5.       Truup PT4 – kas kraav või imbala lõppeb kohe truubi otsikuga?

Palume ülaltoodud küsimusi käsitleda ja leida lahendused ning alles peale
seda on võimalik väljastada nõudeid projekteerimiseks kraave, truupe ja
rajatisi riigiteede tee piirides.

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Eerik Kask K-Projekt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 15, 2024 4:41 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Jõelähtme ja Maardu detailplaneeringute sademeveest

Tere

Jõelähtme vallas ja osaliselt Maardu linna territooriumil on koostamisel
detailplaneeringud, millele on osutunud keerukaks leida sademevee
ärajuhtimise lahendust. Arendajate koostöös on tellitud eksperthinnang,
mis puudutab osaliselt riigi omandis olevaid transpordimaid.
Eksperthinnangu on koostanud AS Projekteerimisbüroo Maa ja Vesi, kellel on
pikaaegne kogemus maaparanduse projekteerimise alal. Hinnangus
analüüsitakse võimalust juhtida planeeringualade sademeveed Maardu järve.

Palun manuses olevat eksperthinnangut vaadata ning anda tagasisidet, kas
sellised lahendused oleksid Transpordiameti poolt vastuvõetavad.
Arvestades Maardu järve lähedust, on tegu loodussäästliku ja loogilise
lahendusega võrreldes alternatiividega.

Küsimuste ja täpsustamist vajavate teemade puhul palun minu poole
pöörduda.

Tervitades

Eerik Kask
Projektijuht

tel    +372 626 4100
mob  +372 5340 5637
e-post [email-masked] <mailto:[email-masked]>
 <https://kprojekt.ee/>

 <https://www.facebook.com/K-Projekt-192521614540782/>
<https://www.instagram.com/kprojekt_as/>
<https://www.linkedin.com/company/k-projekt-as>
<https://www.youtube.com/channel/UCq5sAmeYzl86isPj902KZWA>